MANIPULACIJE

Društvo
Kako su vlasnik i urednik “ružičaste televizije” pokušali da prevare brojne beogradske novinare
Pinkove manipulacije sa predsedničkim intervjuom
U želji da takozvanom “godišnjem intervjuu” predsednika Srbije Aleksandru Vučiću daju kredibilitet, čelnici televizije Pink su u četvrtak i petak pozivali brojne renomirane novinare da gostuju u emisiji u kojoj će se “Vučić obratiti naciji” i rezimirati uspehe u odlazećoj godini.

9
Piše: K. Živanović

Beograd 26. decembar 2017. 13:28

Pinkove manipulacije sa predsedničkim intervjuom
Foto: Zoran Mrđa/FoNet

Vlasnik Pinka Željko Mitrović nije prezao od toga da u goste pozove ljude koje je koliko do juče najprizemnije vređao i klevetao u svojim informativnim emisijama, čak ih ubeđujući da će u studiju biti pojedinci kojima poziv nije ni upućen.

U želji da “osveti” kolegu Mitrovića, vlasnik Informera Dragan J. Vučićević objavio je u subotu tekst u kojem je izvređao urednike Danasa i NIN-a – Dragoljuba Petrovića i Milana Ćulibrka, kao i bivšeg predsednika NUNS-a Vukašina Obradovića, navodeći da su se “uplašili” gostovanja sa predsednikom Vučićem, a da je Ćulibrk čak izmislio bolest. Međutim, Draža Petrović nije ni pozvan od strane Pinka (sve do nedelje uveče, kada je tu informaciju obelodanio, pa je usledio poziv), ali to nisu jedine neistine plasirane u uređivačkoj simbiozi Pink – Informer.

Kada je Željko Mitrović pozvao urednika NIN-a da gostuje, rekao mu je da će sem njega u emisiji biti i urednik Nedeljnika Veljko Lalić, koji niti je u Srbiji, niti je dobio bilo kakav poziv sa Pinka, pa samim tim isti nije mogao ni da prihvati.

– Evo, namerno sad kašljem kako bih vas uverio da imam bronhitis – rekao nam je glavni i odgovorni urednik NIN-a Milan Ćulibrk, koga smo pozvali da nam razjasni detalje oko gostovanja u emisiji u kojoj se predsednik Srbije obraća naciji. Kaže da ga je u četvrtak uveče oko 10 sati nazvao Željko Mitrović, pozivajući ga u emisiju sa Vučićem, naglašavajući da će od novinara biti prisutan i Veljko Lalić.

– Rekao sam mu da ću mu se javiti ujutru, da treba da odem kod lekara jer sam prethodna tri dana išao bolestan na posao. U petak ujutru sam mu poslao SMS da ne bi bilo fer da bolestan učestvujem u emisiji i da sat vremena potrošim na istresanje nosa i kašljanje – priča Ćulibrk.

Dodaje da ga je ono što se posle toga desilo uverilo da nije postojala dobra namera Željka Mitrovića, odnosno Pinka, kada se u “akciju” uključio i Informer.

– Bilo mi je sumnjivo od samog početka što sam pozvan kao predstavnik “druge strane”. Ja sam mislio da sam novinar, a ne neka druga strana i da u Srbiji ne postoje strane, nego novine, odnosno mediji čiji je posao da objektivno i istinito informišu javnost. Dakle, ne smatram se drugom, nego jedinom, pravom stranom u srpskom novinarstvu – ističe Ćulibrk. On dodaje da mu je žao što nije imao priliku da postavlja pitanja predsedniku i izražava spremnost da to učini na bilo kojoj drugoj televiziji, sem Pinka, ukoliko ga neko od kolega pozove.

– Na Pink nikada više neću otići svojom voljom. Željko Mitrović nije imao dobru nameru, što je kasnije potvrđeno tekstom u Informeru. Nisu se čak ni udostojili da me pozovu da provere da li sam stvarno bolestan. To je sastavni deo folklora koji postoji na srpskoj medijskoj sceni. Fejk njuz je definitivno postao naš život – zaključuje Ćulibrk.

Kada su ga brojni drugi novinari odbili, Željko Mitrović je za pozive zadužio glavnog urednika svoje informativne redakcije Gorana Gmitrića. On je u petak po podne nazvao vlasnika Vranjskih i bivšeg predsednika NUNS-a Vukašina Obradovića, koji je, inače, u sudskom sporu sa Pinkom jer je danima bio predmet najgnusnijih uvreda i kleveta na ovoj televiziji.

– Gmitrić mi je rekao da ćemo pored Vučića u emisiji biti Milomir Marić i ja. Rekao sam, ne hvala. Kasnije sam saznao da su brojni drugi poznati novinari odbili učešće. Gostovanje sam odbio jer je Pink sve vreme dok sam bio predsednik NUNS-a, a i kasnije, vodio kampanju protiv mene. Ta kampanja je povremeno prelazila ne samo granice dobrog ukusa, nego su upotrebljavani izrazi i konstrukcije koji su doveli do toga da sam na kraju tužio Pink. Proces je još u toku – ističe Obradović za Danas. On dodaje da nikad ne bi bio gost na televiziji koja ne poštuje osnovna etička pravila i profesionalne standarde.

– Zašto predsednik na Pinku ne da intervju novinaru te kuće? Ako želi da da intervju Danasu, neka da novinaru vašeg lista. Nepotrebna je ovakva forma intervjua, jer ne podrazumeva pošten i fer dijalog – zaključuje Obradović.

Poziv je odbio i direktor Blica Veselin Simonović, protiv koga je Pink svojevremeno vodio intenzivnu negativnu kampanju. Epilog je sudski spor koji je dobio Simonović. On za naš list nije hteo da komentariše ništa u vezi ružičaste televizije, napominjući da “Pink ne gleda, a Informer ne čita”.

Lalić: Nikakav poziv nisam dobio
Na pitanje zašto je prihvatio pa odbio poziv da intervjuiše predsednika na Pinku, urednik Nedeljnika Veljko Lalić je bio zbunjen, misleći da smo ga pomešali sa nekim.

– Nikakav poziv nisam dobio sa Pinka, pa nisam mogao ni da ga odbijem. Inače sam na službenom putu u inostranstvu, pa ne bih ni mogao da budem u emisiji – rekao nam je Lalić.

Femić: Zvao, i više se nije javio
Poziv za učešće u emisiji dobio je i urednik u Kuriru Ratko Femić.

– Željko Mitrović je rekao da je emisija osmišljena tako da u njoj osam urednika i novinara štampanih medija u Srbiji postavljaju pitanja predsedniku. Bilo mi je drago da učestvujem u takvom intervjuu i da Vučiću postavim neka pitanja. Nakon tog načelnog objašnjenja, vlasnik Pinka mi je rekao da će me pozvati za sat vremena, i više se nije javio – kaže Femić za Danas.